Deleydenaer.nl - 'Marktplaats van de toekomst'
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13225572&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=deleydenaer.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=230,231,232,233" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo deleydenaer.nl

'Marktplaats van de toekomst'

Voor de sierteeltsector stevige discussies, richtinggevende ideeën en inspirerende pitches: dat zijn de ingrediënten van het congres 'De marktplaats van de toekomst'.

Merkbeleving, innovaties en grensoverschrijdende samenwerking komen aan de orde in de presentaties van Hendrico de Brabander/Gabrielle Fabbro, Eric Moor en Arjan van der Voort die drie van de in totaal acht presentaties verzorgen. Het congres op 6 april wordt georganiseerd door de VGB en Blooming Breeders. 

'Welke koers kan ik als de beste voor mijn onderneming inslaan? Met welke partijen binnen of buiten de sector? En welke en wat voor organisaties zijn dan nodig?' De antwoorden op deze vragen kunnen bezoekers op het congres 'De marktplaats van de toekomst' verwachten. De VGB en Blooming Breeders organiseren het evenement op 6 april, de belangstelling is goed en de laatste plaatsen zijn nog net beschikbaar. 

'Met uniek concept uit prijsdiscussie' 
'Gezamenlijk hebben we een uniek concept ontwikkeld, waarmee we in één keer uit de eeuwige prijsdiscussie zijn gekomen', meldt directeur Hendrico de Brabander van Noviflora. Op 6 april leidt hij Brand Manager Gabrielle Fabbro in, die het marketingconcept Ogreen zal toelichten. 'In een Ogreen Clean Machine combineren we het wetenschappelijk bewezen luchtzuiverende effect van planten met eigentijdse potcombinaties en multichannel beschikbaarheid, offline en online', licht Fabbro een tipje van de sluier op. 'Niet via de traditionele supermarkt, wel via onder meer pop-up en trend stores maar ook bijvoorbeeld kappers, waardoor ook de markt wordt verbreed', vult De Brabander aan. 

'Merkbeleving uit spagaat trekken'  
Directeur/veredelaar Eric Moor van Sion, ook voorzitter van afzetorganisatie Decorum, signaleert dat de sierteeltsector bij discussies over merkbeleving weer in een spagaat zit. 'Heel vaak is beweerd dat merken voor sierteeltproducten niet zinvol zijn. Nu is er weer een redenering dat merken de oplossing zijn. Als Decorum willen we die kant op en een stap verder zetten richting gesloten keten en schapbeheer. Als Decorum zijn we er klaar voor om de stap te zetten van een handelsmerk naar een consumentenmerk. Met wie kunnen we dat uitbouwen en welke leiders staan op om degenen, die willen en kunnen, mee te nemen?', poneert hij voorafgaand aan het congres als vragen. 'Daarover in discussie en dat verder concreet maken, zo snel mogelijk', is zijn doelstelling op 6 april. 

'Durf zelfstandigheid prijs te geven'
'Succesvolle samenwerking is een stap dichterbij als je een stuk van je zelfstandigheid als ondernemer durft af te staan. Letterlijk prijsgeven, daar moet je dan niet bang voor zijn', is een van de aspecten die Algemeen Manager Arjan van der Voort van telersvereniging Zentoo zal toelichten. In de bloemensector is Zentoo een vooraanstaande vorm van samenwerking bij de afzet van chrysanten. 'Daarin delen we kennis en ervaring om te kunnen vermenigvuldigen. En om als sectorpartijen te kunnen vermenigvuldigen moet je ook delen. Wij doen dat als Zentoo met en voor twintig zeer betrokken ondernemers op aspecten als kwaliteit, teelt en assortiment.' Dat zal Van der Voort delen met de bezoekers op 6 april. 'Dan kunnen we ook gaan vermenigvuldigen in het belang van de sierteeltsector', kondigt hij aan.  

Pitchen, discussie en actie
De Brabander/Fabbro, Moor en Van der Voort verzorgen drie van de acht presentaties, de anderen zijn Annemieke Roobeek (Nyenrode Business Universiteit), Ronald Teerds (Royal FloraHolland), organisatieadviseur Kees Rippen, Kitty de Jong (Agro Fleur Select) en Jan de Boer (Barendsen). Na de presentaties volgen discussie onder leiding van dagvoorzitter Wendy van Vliet, de kernachtige samenvatting door Kees Rippen en vervolgens een afsluitende netwerkborrel.

Het congres op 6 april (inloop 14.15 uur, aanvang 15.00 uur) wordt gehouden in Corpus Congress Centre Leiden en is gratis voor VGB-leden en deelnemers Blooming Breeders. Niet-leden betalen € 75,- p.p. (excl BTW). Aanmelden en meer informatie via de website van de VGB of Blooming Breeders.
 


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13225572&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=deleydenaer.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=230,231,232,233" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
 
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13225575&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=deleydenaer.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=230,231,232,233" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=13225573&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=deleydenaer.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=230,231,232,233" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>